Tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Kivisirkus -verkkokauppa noudattaa kaikessa toiminnassaan yleisiä, kuluttajakauppaan, mainontaan ja markkinointiin liittyviä säännöksiä ja suosituksia. Kivisirkus-verkkokaupasta voivat tehdä ostoksia vain 18 vuotta täyttäneet henkilöt. Kivisirkuksen verkkokauppa toimittaa tuotteita vain 50km säteellä liikkeestä Manner-Suomeen, johon on kiinteä tieyhteys. Mikäli haluat tilata tuotteita Ahvenanmaalle, saaristoalueille, sisävesien saariin (ei tieyhteyttä) tai muualle Suomeen, on hyvä ottaa ensin yhteyttä myyntiimme ja varmistaa onko toimitus mahdollinen ja aiheuttaako se lisäkustannuksia. Hyväksymällä Kivisirkuksen verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot asiakas hyväksyy, että Kivisirkuksen verkkokauppa lähettää asiakkaalle sähköpostia tai tekstiviestejä tilaukseen liittyvissä asioissa.

Toimitusaika

Tuotteen saatavuus ja arvioitu toimitusaika ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Tuotteiden toimitusaika voi vaihdella tuotekohtaisesti. Toimitusaika on mainittu tuotetietojen yhteydessä. Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on n. 2-14 päivää. Toimitusmyyntituotteilla toimitusaika voi olla tätä pidempi. Tilauksen vahvistuksen ja lähetyksen jälkeen tilaus siirtyy asiakaspalvelumme käsiteltäväksi. Tällöin varmistuu myös tarkempi toimitusaika. Asiakkaalle lähetetään tilausvahvistus sähköpostilla, jossa vahvistetaan tuotteen arvioitu toimitusajankohta. Lisäksi soitamme asiakkaalle varmistaakseen tarkemman toimitusajankohdan. Mikäli olet valinnut toimitustavaksi noudon myymälästämme ilmoitamme, kun tilaus on valmis noudettavaksi. Mikäli tuotteen käsittely- ja toimitus jostain syystä viivästyy arvioidusta ajankohdasta, ilmoitamme siitä mahdollisimman pian.

Toimitustavat

Tilaukset toimitetaan asiakkaan tilauksella ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Tilaukset toimitetaan haluttuun osoitteeseen tilauksessa ilmoitetuilla toimituskuluilla. Mikäli haluat tilata tuotteita muualle suomeen tai ulkomaille ota yhteyttä myyntiin. Varmistamme onko tilaaminen mahdollista ja aiheutuuko tästä lisäkuluja. Verkkokaupan toimitus koskee vain osoitteita 50km säteellä liikkeestä. Tilatut tuotteet voi myös noutaa myymälästämme. Tuotteet voi tilata myös suoraan kotiin toimitettuna silloin kun tuote kokonsa tai painonsa puolesta on mahdollista toimittaa näillä toimitustavoilla. Mahdolliset tuotekohtaiset erityistoimitusehdot ilmoitetaan aina tuotetietojen yhteydessä.

Kotiinkuljetus

Asiakas saa tuotteen ilmoittamaansa toimitusosoitteeseen. Tällöin tuotteet kuljetetaan kohdeosoitteeseen, mutta toimitukseen ei kuulu tuotteen siirtäminen rakennuksen sisälle/yläkertaan. Toimitukselle on selkeästi osoitettava purkupaikka, jonka tulee sijaita siten, että purkaminen on mahdollista suorittaa suoraan ajoneuvosta. Asiakkaan tulee tilauksen yhteydessä ilmoittaa matkapuhelinnumero, johon rahdinkuljettaja voi ottaa yhteyttä sopiakseen toimituksen ajankohdasta. Jakelu tapahtuu pääsääntöisesti klo 9–17.

Asiakkaan tulee varmistaa, että joku on tuotteiden saapuessa vastaanottamassa, tarkistamassa ja kuittaamassa toimituksen. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta matkapuhelinnumerosta, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa. Jos toimitus viivästyy sen takia, että vastaanottajaa ei tavoiteta sovittuna aikana, tavaran säilyttämisestä aiheutuvat kulut peritään asiakkaalta. Mikäli vastaanottajaa ei ole tavoitettu 7 vuorokauden kuluessa, palautetaan tavarat lähtöosoitteeseen ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

Toimituksen mukana seuraa rahtikirja ja lähete. Vastaanottajan on tarkistettava, että toimitussisältö on rahtikirjan/lähetteen mukainen ja vahingoittumaton. Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen tai viimeistään 7 päivän kuluttua tilauksen vastaanottamisesta. Nämä kuljetusasiakirjat kannattaa aina säilyttää.

Asiakkaan on huolehdittava, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen ja kantavuudeltaan riittävä tie ja että purkupaikalle on vapaa pääsy. Lisäksi asiakkaan tulee valmistella purkupaikka ja -alusta sellaiseen kuntoon, että tavaroiden purku voidaan suorittaa viivytyksettä ja tuotteita vaurioittamatta. Toimituskulut sisältävät kuorman purkamisen yhteen paikkaan, pääsääntöisesti auton viereen.

Mikäli toimituksessa tai tuotteissa on ongelmia, tulee toimia seuraavasti:
    ennen rahtikirjan/lähetteen allekirjoittamista siihen on tehtävä mahdollisimman selkeästi kirjallinen merkintä havaituista virheistä
    asiakkaan tulee ottaa välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme
Ilman mitään merkintää rahtikirjassa/lähetteessä vastuu sellaisista virheistä, jotka ovat jo toimitushetkellä havaittavissa, jää asiakkaalle.

Nouto myymälästä

Mikäli asiakas hakee tuotteen myymälästämme toimituskuluista hyvitetään rahtimaksun osuus toimituskuluista. Myymälänoudoissa asiakkaalle lähetetään tekstiviesti, kun tuotteet ovat noudettavissa. Tekstiviestissä kerromme myös mistä tuotteet ovat noudettavissa. Noutaessaan verkkokauppatilausta asiakkaalla pitää olla mukanaan tilausvahvistus tai Kivisirkuksen tekstiviesti-ilmoitus sekä henkilöllisyystodistus.

Toimituskulut

Kivisirkuksen verkkokaupasta toimitettavien tuotteiden toimituskulut ovat tuotekohtaiset. Toimituskulut sisältävät tuotteen pakkauksen ja rahdin toimitusosoitteeseen. Toimituskulut eivät sisällä tuotteen kantamista/siirtämistä esimerkiksi rakennuksen sisälle/yläkertaan. Toimituskustannukset näet tilausta tehdessäsi. Asiakkaan maksettavaksi tulee vain tilauksessa ilmoitetut toimituskulut.

Maksaminen

Kivisirkus-verkkokaupassa voi maksaa ostoksesi käteisellä toimituksen/noudon yhteydessä ja pankkiennakkolla. Asiakkaat, jotka ovat sopineet myymälässämme maksutavaksi laskutuksen, voivat maksaa verkkokaupassa myös laskulla. Laskulla maksaminen edellyttää henkilötunnuksen ilmoittamista tunnistautumista varten. Verkkokauppa ei tallenna henkilötunnusta.

Laskulla ostaminen

Maksuturva Laskupalvelu mahdollistaa sinulle turvallisen ja joustavan vaihtoehdon ostostesi rahoittamiseen. Maksutapa edellyttää suomalaista henkilötunnusta, vakituista, virallista kotiosoitetta Suomessa ja 20 vuoden ikää. Maksutapa on käytössä vain yksityishenkilöille. Oma luottokielto tai salatut tiedot estävät maksutavan käytön. Henkilötietojasi käytetään ainoastaan luoton myöntämiseen. Hyväksytyn luottopäätöksen ja ostotapahtuman jälkeen saat laskun toiveesi mukaisesti joko sähköpostitse tai paperilaskuna. Huomioithan, että lasku toimitetaan aikaisintaan n. kahden viikon kuluttua tilauksen toimittamisesta. Näin siksi, että saat aina ajantasaisen laskun, jossa on huomioitu myös mahdolliset palautukset. Valitessasi laskuvaihtoehdon, saat ostoksellesi aina 14 päivää korotonta maksuaikaa. Mahdollisista maksuviivästyksistä peritään lainmukaisen kulut ja korot.

Palautusten käsittely

Mikäli palautat tuotteita sinun tulee olla aina ensin yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tilauksen hyväksyminen

Kun Asiakas on hyväksynyt tilauksensa vahvistuksen jälkeen, sitä ei voi enää muuttaa verkkokaupassa. Jos tilausta halutaan vielä muuttaa, on otettava yhteyttä verkkokaupan myyntiin. Asiakas saa hyväksymästään tilauksesta sähköisen tilausyhteenvedon sekä tilausvahvistuksen, sen jälkeen kun asiakaspalvelu on käsitellyt tilauksen. Tilausvahvistuksesta näkyy tilauksen tiedot sekä tarkempi toimitusaika. Säilytä tilausvahvistus mahdollista myöhempää tarvetta varten. Kun asiakas on jättänyt tilauksensa, se siirtyy käsiteltäväksi asiakaspalveluumme. Jos tuote on varastotuote (toimitettavissa suoraan Kivisirkuksen varastosta) on sen toimitusaika n. 2-14 arkipäivää. Mikäli tilaus sisältää useampia varastotuotteita, pyritään toimittamaan tuotteet yhteislähetyksenä. Mikäli tuote on tilapäisesti loppu tai tuotteella on poikkeava toimitusajankohta, verkkokaupan asiakaspalvelu ottaa asiakkaaseen yhteyttä sopiakseen toimitusajasta. Mikäli et saa tilausyhteenvetoa heti tilaamisen jälkeen, tarkoittaa se, että tilaus ei ole rekisteröitynyt järjestelmäämme. Ota tällöin välittömästi yhteyttä myyntiimme.

Oikeus evätä tilaus

Kivisirkuksella on oikeus evätä tilaus tarvittaessa. Mahdollisesti evätystä tilauksesta asiakaspalvelu lähettää erillisen tiedon asiakkaalle.

Tilauksen tarkastaminen

Tarkasta tilaamasi tuotteiden ja pakettien kunto heti tilausta vastaanottaessasi. Mikäli huomaat virheitä/kolhuja paketissa, laita huomioistasi maininta rahtikirjaan allekirjoittamisen yhteydessä ja ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Tuotteen vaihto ja palauttaminen

Meille on hyvin tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi ja toivomme, että tilaamasi tuotteet vastaavat odotuksia. Mikäli et ole tyytyväinen tuotteeseen, tutustu alla olevaan vaihto- ja palautusohjeeseen. Verkkokaupan asiakaspalvelu auttaa tuotteiden vaihtoon ja palauttamiseen liittyvissä kysymyksissä.

Peruuttamisoikeuden käyttäminen

Voit peruuttaa sopimuksen ilmoittamalla siitä Kivisirkukselle viimeistään 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Erikoistilauksesta valmistettuja tai asiakasta varten räätälöityjä tuotteita tai määrämittaan katkaistuja tai leikattuja tuotteita ei voi peruuttaa. Pelkkä tuotteen palautus ei peruuta sopimusta. Tuotteen palautuksesta tulee sopia aina ensin verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa. Sinulla on huolenpitovelvollisuus tuotteesta, mikäli aiot käyttää peruuttamisoikeutta. Mikäli peruutat sopimuksen tuotteen käyttöönoton jälkeen, olet velvollinen korvaamaan Kivisirkukselle tuotteen arvon alentumisen. Asiakkaana olet vastuussa sellaisesta tuotteen arvon alenemisesta, joka on seurausta muusta kuin tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Tuotteen palauttaminen

Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Mikäli haluat palauttaa tuotteen, sovi palautuksesta verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, alkuperäispakkauksessa ja jälleenmyyntikelpoinen. Tuotteen palauttaminen on asiakkaalle maksutonta, mikäli tuote ei kokonsa tai painonsa takia edellytä erilliskäsittelyä tai muutakaan erilliskuljetusta. Muussa tapauksessa asiakas huolehti itse palautuskustannuksista. Mikäli olemme lähettäneet sinulle viallisen tai väärän tuotteen, ota yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse niin saat tarkemmat ohjeet. Kun kyseessä on viallinen tai väärä tuote, maksamme uuden vastaavan tuotteen lähetyskulut.

Maksujen palauttaminen

Palautetun tuotteen tarkastamisen jälkeen rahat palautetaan asiakkaalle sillä maksutavalla, jota asiakas käytti tilatessaan tuotteen. Pankkiennakolla maksettujen tilausten palautuksien kyseessä ollen asiakaspalvelu kysyy palautuksen sopimisen yhteydessä asiakkaan pankkitilin tilinumeron. Sopimatta palautettua tuotetta emme hyvitä.

Takuu ja mahdolliset laatuvirheet

Takuu on tuotteen valmistajan tai maahantuojan vapaaehtoinen antama lisäturva. Takuun antaja vastaa tuotteen virheettömyydestä, toiminnasta ja muista sille asetetuista laadullisista kriteereistä. Tuotetiedoissa on kerrottu tuotteen mahdollinen takuuaika. Verkkokaupan toimituksen mukana tuleva lähetyslista on samalla takuutodistus, ja se tulee säilyttää koko takuuajan. Tarkemmat takuuehdot tulee tarkistaa joko tuotteen mukana toimitetuista takuuehdoista tai suoraan tuotteen valmistajalta. Takuuaika alkaa ostokuitin tai laskun päiväyksestä jatkuen takuun kattaman ajan verran. Takuun aikana tehdyt korjaukset, vaihdot tai muut toimenpiteet eivät pidennä tai lyhennä takuuta. Noudata tarkasti tuotteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet sekä ohjeiden mukaisessa käytössä syntyneet viat. Kivisirkus vastaa tuotteessa mahdollisesti ilmenevästä virheestä, vaikka takuuaika olisi jo päättynyt. Tämä lakisääteinen virhevastuu kattaa myös tuotteet, joissa erillistä takuuta ei ole myönnetty. Mikäli tuotteessa on virheitä, huolto- ja palautusjärjestelyt tulee aina sopia verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa ennen tuotteen palauttamista, jotta voimme omalta osaltamme varmistaa asian moitteettoman hoidon.

Selvät hintavirheet

Kivisirkuksen verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta.
Selviä hintavirheitä voivat olla muun muassa seuraavat esimerkit:
    jos tuotteella on hinta 0,00 euroa tai ei hintaa ollenkaan
    jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 49 euroa tai
    jos tuhansien eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 559 eur.
Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys. Jos tavaraa, tilausta tai toimitusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi tai https://webgate.ec.europa.eu/odr) ratkaistavaksi.

Ylivoimainen este

Kivisirkus ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä Kivisirkuksella että asiakkaalla oikeus purkaa tilaukset ilman vahingonkorvaus- tai viivästysseuraamuksia.

Ehtojen muuttaminen

Kivisirkus voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät tilaus- ja toimitusehdoista .

Verkkokaupan asiakaspalvelu palvelee teitä arkisin klo 9-17:00.

myynti@kivisirkus.fi
+358 (0)2 2511549
+358 (0)400 535884